خانه اطلاعات عمومی نگاهی بر مشخصات کیا پگاس ۲۰۲۳

نگاهی بر مشخصات کیا پگاس ۲۰۲۳

توسط مدیر محتوا
۰ دیدگاه
kia pegas

کیا پگاس (kia pegas) یکی از محصولات ارزان‌قیمت کمپانی کیا به‌حساب می‌آید که به‌تازگی توسط گروه صنعتی کوشا موتور به‌عنوان خودروی وارداتی به خاک ایران رسیده است. این خودرو ظاهر جمع و جوری داشته و از تنوع چندانی در بخش تجهیزات و امکانات بهره‌مند نیست. بااین‌وجود، مزایای متعدد از جمله کابین جادار، قیمت اقتصادی، مصرف بهینه سوخت و کیفیت ساخت باعث می‌شود خودروی کره‌ای فروش خوبی در بازار ایران داشته باشد. در ادامه با بررسی مشخصات کیا پگاس ۲۰۲۳ آشنا می‌شویم.

مشخصات ظاهری پگاس ۲۰۲۳

مدل ۲۰۲۳ کیا پگاس حدوداً ۵ سال پیش روانه بازار شده و بدیهی است که ظاهر آن کمی قدیمی به نظر برسد. البته به سبب ممنوعیت واردات خودرو در سال‌های اخیر، هر خودرویی با هر چهره‌ای برای مشتریان ایرانی از جذابیت کافی برخوردار است. کیا پگاس   در نمای جلو شامل چراغ‌های بزرگ و جلوپنجره باریک می باشد. جلوپنجره از طرفین به چراغ‌های جلو متصل شده و نوارهای کرومی در بالا و پایین آن به چشم می‌خورند. از دیگر المان‌های موجود در نمای مقابل، می‌توان به چراغ‌های مه‌شکن دایره‌ای‌شکل اشاره کرد که در قسمت پایین سپر جاسازی شده‌اند.

نمای جانبی مشخصه خاصی نداشته و   طراحی ساده در نمای عقب نیز به‌خوبی مشهود است. چراغ‌های درشت عقب به‌صورت جداگانه در طرفین نصب شده و یک تورفتگی برای درب صندوق در نظر گرفته شده که مشابه آن در مدل‌های قدیمی کیا و هیوندای نیز دیده می‌شود.

پگاس ۲۰۲۳ با ۴۳۰۰ میلی‌متر طول، ۱۷۰۰ میلی‌متر عرض و ۱۴۶۰ میلی‌متر ارتفاع ساخته شده و فاصله بین محورهای آن به ۲۵۷۰ میلی‌متر می‌رسد. این خودرو حدود ۱۱۰۰ کیلوگرم وزن داشته و روی رینگ‌های ۱۴ اینچی سوار است. پگاس اگرچه ظاهری معمولی دارد، اما در قالب یک خودروی اقتصادی نمی‌توان ایراد چندانی به آن وارد کرد.

داخل کابین کیا پگاس ۲۰۲۳

کابین پگاس جدید با متریال معمولی ساخته شده و تزئینات کرومی در بخش‌های مختلف آن به چشم می‌خورد. طراحی کابین چندان مدرن نیست و داشبورد با ساده‌ترین حالت ممکن طراحی شده است. البته این سادگی در نظر بسیاری افراد، یک مزیت به‌حساب می‌آید، مخصوصاً زمانی که المان‌های مختلف به زیبایی و با تناسب کافی درون کابین چیده شده‌اند.

غربیلک فرمان حالت دایره‌ای‌شکل داشته و چند دکمه کنترلی روی آن به چشم می‌خورد. لوگوی کیا نیز در وسط فرمان جاسازی شده است. نمایشگر لمسی ۷ اینچی در وسط داشبورد قرار گرفته و در یک طرف آن، چندین دکمه کنترلی فیزیکی مشاهده می‌شود. در اطراف نمایشگر، دو دریچه تهویه با قابلیت تنظیم دستی نصب شده‌اند. یک حاشیه کرومی دورتادور نمایشگر و دریچه‌ها کشیده شده است. نشانگرهای آنالوگ در پشت فرمان با همراهی یک نمایشگر کوچک ۲.۸، اطلاعات حیاتی خودرو را به راننده نشان می‌دهند.

صندلی‌های ردیف عقب چه از لحاظ پشتی و چه از لحاظ زیرین به‌صورت یک‌تکه طراحی شده‌اند و خبری از زیرآرنجی نیست. روکش صندلی‌ها از نوع پارچه است که البته برای یک خودروی اقتصادی، انتخابی منطقی در نظر گرفته می‌شود. علی‌رغم ظاهر جمع‌وجور، داخل کابین به لطف فاصله۲.۵ متری بین محور چرخ‌ها، فضای کافی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، هرچند شیب سقف در قسمت عقب ممکن است اندکی ناراحتی برای افراد بلندقد به وجود آورد.

مشخصات فنی مدل ۲۰۲۳ کیا پگاس

نیروی محرکه پگاس از طریق یک پیشرانه ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی تأمین می‌شود. این موتور می‌تواند ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. قوای محرکه از طریق گیربکس ۴سرعته اتوماتیک به محور چرخ‌های جلو وارد شده و سدان ساب کامپکت را به حرکت وامی‌دارد. این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۴ پیروی کرده و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۵.۶ لیتر است.

در شرایط ایده‌آل، پگاس در مدت‌زمان ۱۲ ثانیه از حالت سکون به‌شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند؛ بنابراین نمی‌توان این محصول کره‌ای را در دسته خودروهای تیز و چابک قرارداد. حداکثر سرعت پگاس ۲۰۲۳ حدود ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. هر چهارچرخ این خودرو به ترمز دیسکی مجهز هستند. بخش جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و بخش عقب از محور پیچشی استفاده می‌کند.

امکانات و تجهیزات کیا پگاس ۲۰۲۳

پگاس ۲۰۲۳ در قالب یک سدان کوچک و ارزان‌قیمت، به تجهیزات و امکانات فراوانی مجهز نیست، ولی تقریباً تمام آپشن‌های استاندارد در این خودرو یافت می‌شود. دو کیسه هوا در هنگام بروز حادثه از سرنشینان جلو محافظت می‌کنند. پکیج ترمز و پایداری شامل سیستم‌های کنترل حرکت در سربالایی HAC، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم ترمز ضد قفل (ABS) می‌شود.

در لیست امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی پگاس می‌توان به مواردی همچون سیستم پایش باد لاستیک‌ها، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن، دی لایت، پشتیبانی از اپل کار پلی، سیستم صوتی به همراه شش بلندگو، اتولایت، سیستم مسیریابی اشاره کرد.

 

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهی بنویسید