خانه آینده صنعت خودرو پیش بینی آینده صنعت خودرو

پیش بینی آینده صنعت خودرو

توسط کارشناسان مانا
۰ دیدگاه

پیش بینی آینده صنعت خودرو

هر روز که می گذرد، شاهد پیشرفت های زیادی در تکنولوژی های مختلف هستیم. صنعت خودرو نیز مانند تکنولوژی های دیگر در حال تحول می باشد. صنعت خودرو با تولید خودروهایی با امکانات فوق العاده مردم را شگفت زده کرده است. قیمت این خودروهای جدید بسیار گران است و تمام افراد توانایی خرید آن را ندارند، اما تا چند سال آینده دیگر خبری از ماشین های قدیمی در شهرها نخواهد بود و خودروهای تندرو با امکانات فوق ‌العاده جای خود را به خودروهای قدیمی خواهند داد. در آینده ای نه چندان دور از ماشین ‌های الکتریکی و تمام اتوماتیک به جای ماشین های امروزی استفاده خواهد شد.

سوالی که در اینجا ممکن است، مطرح شود، این است که آیا قوانین و مقررات خاصی برای ماشین های خودران وضع شده است؟ در حال حاضر در صورتی که یک ماشین خودران به ماشینی که توسط راننده هدایت می شود، برخورد کند، ممکن است، راننده خودرو ادعا کند که اتومبیل خودران از تعادل خارج شده است، یا دچار مشکل فنی شده است. گمان می کنید با استناد کردن به ادعای راننده مشخص خواهد شد که مقصر چه کسی می باشد؟ برای پیش نیامدن چنین مشکلاتی کشورها باید راه حل هایی را ارائه دهند. در بسیاری از ایالت ها برای جلوگیری از چنین مشکلاتی مسیر خودروهای خودران را از خودروهای دیگر جدا کرده اند. اگر قرار باشد، در آینده ای نزدیک با اتومبیل های خودران تردد کنیم، باید قوانین جدیدی برای تردد با این خودروها وضع شود.

یکی از دغدغه های بزرگ در سطح جهان کم شدن سوخت‌ های فسیلی است. همانطور که می دانید، خودروهایی که در حال حاضر وجود دارند با سوخت فسیلی کار می کنند. علاوه بر کمبود این سوخت ها، استفاده از آن ها آلودگی محیط زیست را نیز در پی دارد. بعضی از خودرو سازان در تلاش هستند از موادی مانند روغن خوراکی، گرافن و هیدروژن منبع انرژی خودروها را در آینده تامین کنند.

آینده صنعت خودرو

در آینده اتومبیل های خودران چگونه در شهر رانندگی خواهند کرد؟

با توجه به مشکلات ترافیک که در شهرهای بزرگ وجود دارد، وجود ماشین ‌های پرنده که از آسمان برای رفت و آمد استفاده کنند، مشکلات مربوط به حمل و نقل را تا حد زیادی حل خواهد کرد. داشتن ماشین پرنده دیگر برایمان یک رویا به حساب نمی آید، تعدادی از خودرو سازان این رویا را به واقعیت تبدیل کرده اند. آینده صنعت خودرو بسیار متفاوت از امروز است. دیگر مجبور نخواهید بود، وقت ارزشمند خود را در ترافیک هدر دهید. امکان دارد، ماشین های خودران از آسمان برای رفت و آمد استفاده کنند.

آینده صنعت خودرو با وجود اتومبیل های خودران

ماشین هایی که به صورت خودکار و اتوماتیک رانندگی می‌کنند، برای مردم بسیار جذاب هستند و طرفداران زیادی دارند. با داشتن این ماشین ها هر شخص می تواند، یک راننده شخصی مخصوص به خودش داشته باشد. این ماشین ها دارای امکانات بسیار زیادی هستند. مهم ترین امکانات خودروهای خودران داشتن سیستم تشخیص مانع و سیستم هدایت ماشین است، برای این کار از دوربین های فیلم برداری و رادارهای لیزری جهت تشخیص و بررسی محیط استفاده می شود. آینده صنعت خودرو تا سال ۲۰۳۵ با ماشین ‌های خودران و اتوماتیک پیش بینی شده است.

آینده صنعت خودرو

آینده صنعت خودرو با وجود اتومبیل های پرنده

آینده صنعت خودرو با وجود اتومبیل های پرنده باید خیلی جذاب باشد. خودروی پرنده یک نوع خودروی شخصی است که برای تردد از آسمان استفاده می کند. خودرو سازان سال ها است که به دنبال تحقق این رویای مردم هستند. این ایده زندگی مردم را متحول خواهد کرد. امروزه رفت و آمد با هواپیما اولویت اول همه مردم محسوب می شود، زیرا در زمان بسیار کوتاه و راحت به مقصد می رسند. به نظر می رسد، ماشین های پرنده نیز همان اتفاق را برایمان رقم بزنند. تصور کنید، این خودروهای فوق‌العاده قابلیت هدایت خودکار نیز داشته باشند.

آیا می توانید، تصور کنید که با یک ماشین خودکار پرنده به یک مهمانی خانوادگی بروید؟ دیگر مجبور نخواهید بود، دقایق زیادی در ترافیک بمانید و منتظر باشید که چراغ راهنما سبز شود. زودتر از آنکه تصورش را بکنید به مقصد خود می رسید. تکنولوژی با تولید ماشین‌ های خودران پرنده حق خود را به انسان ادا خواهد کرد و با وجود این امکانات فوق ‌العاده زندگی انسان ها بسیار لذت بخش خواهد شد.

 آینده صنعت خودرو با وجود اتومبیل های برقی

ایده اولیه تولید ماشین‌ های برقی به دلیل حفاظت از محیط زیست به وجود آمد. با وجود سوخت های فسیلی محیط زیست به شدت آلوده شده است و اگر این روند ادامه داشته باشد، آسیب ‌های زیادی به محیط زیست وارد خواهد شد. موتور خودروهای برقی انرژی خود را از طریق برق تامین می کنند که هیچ آلودگی برای محیط زیست ندارد. برای شارژ شدن باطری این خودروها باید آن را به منبع برق وصل کنید، تا شارژ شوند.

رانندگی کردن با ماشین ‌های برقی لذت بخش است، چرا که موتور آن هیچ صدایی ندارد و با دارا بودن سرعت متوسط گزینه ای مناسب برای تردد داخل شهر هستند. به دلیل اینکه موتور آن به شارژ شدن از طریق برق نیاز دارد،‌ برای سفرهای طولانی مناسب نیست. اگر خودرو سازان بتوانند، برای این ضعف راه حلی پیدا نمایند، ماشین های الکتریکی برای سلامت انسان و محیط زیست بسیار مفید هستند.

آینده صنعت خودرو

 

 شرایط تردد برای اتومبیل های خودران چیست؟

قوانین و مقررات رانندگی برای ماشین ‌های خودران متفاوت از ماشین ‌های دیگر خواهد بود. خودرو سازان باید این ماشین ‌ها را با استفاده از هوش مصنوعی قدرتمند بسازند وگرنه جان سرنشینان خود را به خطر خواهند انداخت. در این ماشین ها چون راننده ای وجود ندارد، نمی توان کسی را به عنوان مقصر تعیین کرد. تنها شرکت های تولید کننده این خودروها را می توان مقصر دانست که با طراحی ضعیف خود باعث این مشکلات شده اند. با توسعه ماشین های خودکار ممکن است عده ای بیکار شوند. امروزه افراد زیادی در مراکز اتوبوس رانی، تاکسی ‌رانی و باربری مشغول به کار هستند، اگر دیگر نیازی به راننده نباشد، تعداد زیادی از افراد بیکار خواهند شد. با اینکه پیشرفت تکنولوژی باعث سهولت زندگی مردم می شود، اما از طرف دیگر زندگی بعضی از افراد را نابود خواهد کرد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهی بنویسید