خانه اطلاعات عمومی معرفی خودروی لوکس و ارزان‌قیمت ولوو

معرفی خودروی لوکس و ارزان‌قیمت ولوو

توسط مدیر محتوا
۰ دیدگاه
ولوو

مقدمه

ولوو توانسته با حفظ ظاهر و باطن لوکس و شیک، خودروی جدیدی را با قیمتی ارزان‌تر نسبت به سایر خودروهای لوکس خود تولید کند. محصول جدید که یک شاسی‌بلند کوچک تمام برقی است، EX30 نام داشته و با یک یا دو موتوربرقی در چهار مدل متفاوت کور، پلاس، اولتیمیت و کراس کانتری (در مجموع ۷ تریم) اواخر سال ۲۰۲۴ در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. بسته به امکانات و تجهیزات به‌کاررفته در ولوو EX30، محدوده قیمت بین ۳۶ الی ۴۸ هزار دلار است. در ادامه نگاهی بر مشخصات خودرو ولوو EX30 خواهیم داشت.

مشخصات ظاهری ولوو EX30

شاسی‌بلند لوکس و ارزان ولوو دارای جثه جمع‌وجور و ظاهری بسیار زیبا و آینده‌نگرانه است. به سبب استفاده از موتوربرقی، در نمای مقابل اثری از جلوپنجره دیده نمی‌شود. در عوض گرافیک خلاقانه و جذاب چراغ‌های جلو از طرفین به‌وسیله خط اشک سیاه‌رنگی به سپر رسیده‌اند، جلوه متمایز و منحصربه‌فردی را برای محصول سوئدی به وجود آورده است. سقف ماشین به رنگ سیاه است و با شیب ملایم به یک اسپویلر برجسته در بالای شیشه عقب ختم می‌شود. در نمای جانبی همچنین رینگ‌های اسپرت با گرافیک سه‌بعدی، ستون‌های مشکی رنگ و حجم‌پردازی‌های قابل‌تشخیص در پایین درب‌ها و بالای قوس چرخ‌ها به چشم می‌آید.

نمای عقب ماشین نیز سازگار با نمای جلو، از طراحی جذاب و آینده‌نگرانه برخوردار بوده و علاوه بر چراغ‌های عقب C مانند، شامل یک‌رشته چراغ در دو طرف شیشه عقب می‌شود. چراغ‌های عقب به‌وسیله دو نوار مشکی رنگ از طرف بالا و پایین به هم متصل شده و حروف لاتین ولوو در وسط آن‌ها دیده می‌شود. در بخش پایین، سپر مشکی رنگ به‌صورت ساده و درعین‌حال اسپرت طراحی شده است.

به‌طورکلی ولوو EX30 از لحاظ زیبایی، تناسب و جذابیت هیچ جای انتقادی باقی نمی‌گذارد. این ماشین بدون شک نظر خریداران جوان و علاقه‌مند به فناوری را به خود جلب کرده و می‌تواند به یک محصول موفق برای کمپانی سوئدی تبدیل شود.

داخل کابین ولوو EX30

بیشترین خلاقیت مهندسین سوئدی در کاهش هزینه تولید EX30 مربوط به بخش کابین می‌شود. داخل خودرو فضایی ساده و مینیمال دارد، ولی درعین‌حال با استراتژی طراحی اسکاندیناوی ولوو سازگار است. اتاقک فاقد نمایشگر پشت فرمان است، در عوض اطلاعات حیاتی از طریق نمایشگر اطلاعات سرگرمی که در وسط داشبورد قرار گرفته، به راننده نشان داده می‌شود. به‌علاوه، بلندگوی خودرو از روی پنل درب‌ها برداشته شده و به داشبورد انتقال‌یافته است. بدین ترتیب، ولوو هزینه کمتری را صرف ساخت درب‌ها می‌کند.

از دیگر ساختارشکنی‌های ولوو می‌توان به تغییر مکان محفظه داشبورد از روبه‌روی شاگردراننده به پایین نمایشگر لمسی اشاره کرد. بدین ترتیب راننده دسترسی راحت‌تری به این محفظه پیدا می‌کند. کابین عمدتاً از متریال بازیافتی ساخته شده تا خودرو ردپای سبزتری از خود باقی بگذارد. موادی همچون پس‌مانده‌های فرایند بازیافت جین و همین‌طور کتان و پلی‌استر بازیافتی در ساخت لوازم کابین مورداستفاده قرار گرفته‌اند.

غربیلک فرمان حالت دی – کات داشته و در بالای آن نیز بریدگی دیده می‌شود؛ بنابراین می‌توان حدس زد نمایشگر هد آپ برای این خودرو لحاظ شده است. روی دوشاخه فرمان، دکمه‌های کنترلی متعددی دیده می‌شود. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات سرگرمی به‌صورت یک تبلت بزرگ و عمودی در وسط داشبورد قرار گرفته و تقریباً تمام امکانات داخلی از طریق این پنل کنترل می‌شوند. این نمایشگر از نسخه به‌روز شده رابط ولوو استفاده می‌کند که مبتنی بر گوگل بوده و قابلیت‌هایی همچون گوگل‌مپ و اپل کار پلی بی‌سیم را ارائه می‌دهد.

از لحاظ تجهیزات ایمنی، شاسی‌بلند ارزان‌قیمت و لوکس ولوو به طور استاندارد از قابلیت‌های دستیار راننده متعددی استفاده می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم اجتناب از تصادف با دوچرخه و عابر پیاده، ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار خستگی و خواب‌آلودگی راننده، سیستم هشدار خروج از خط و رانندگی بین خطوط و همین‌طور کروز کنترل انطباقی اشاره کرد.

مشخصات فنی ولوو EX30

محصول جدید سوئدی – چینی با یک یا دو پیشرانه به بازار عرضه می‌شود. مدل Extended Range با یک پیشرانه برقی حدود ۲۶۸ اسب بخار قدرت دارد که به چرخ‌های عقب وارد می‌شود. مدل Performance نیز دارای دو پیشرانه برقی است که در مجموع ۴۲۴ اسب بخار را به چرخ‌های جلو و عقب انتقال می‌دهند. طبق ادعای ولوو، مدل دوموتوره می‌تواند تنها در مدت‌زمان ۳.۴ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. تریم کراس کانتری که گران‌ترین تریم به‌حساب می‌آید، ارتفاع بیشتری نسبت به سطح زمین داشته و تنها با پیشرانه دوگانه و سیستم انتقال قدرت چهارچرخ متحرک یا همان AWD روانه بازار خواهد شد.

تمام تریم‌های ولوو EX30 به پک باتری ۶۴ کیلووات ساعتی مجهز هستند که در صورت شارژ کامل، از پیمایش بازه ۴۴۲ کیلومتری در مدل‌های دیفرانسیل‌عقب (تک موتوره) پشتیبانی کنند. این باتری‌ها از فرمول شیمیایی لیتیوم آهن فسفات بهره می‌گیرند که قیمت پایینی داشته و عامل دیگری در کاهش هزینه ساخت ولوو EX30 محسوب می‌شوند. بازه پیمایشی برای مدل‌های دو دیفرانسیل (دوموتوره) به ۴۲۶ کیلومتر کاهش می‌یابد. هر دو باتری به‌وسیله کابل شارژ سریع DC با نرخ ۱۵۳ کیلووات قابل‌شارژ هستند. در صورت استفاده از شارژر سریع، پک باتری تنها در مدت‌زمان نیم ساعت از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود!

جمع‌بندی

شاسی‌بلند کامپکت و جمع‌وجور ولوو EX30 علی‌رغم حفظ ظاهر و باطن لوکس، با قیمت پایینی روانه بازار می‌شود. این محصول در ۷ تریم متفاوت با یک یا دو موتوربرقی در سال ۲۰۲۴ در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد و محدوده قیمت آن بین ۳۶ تا ۴۸ هزار دلار است. ال‌ایکس ۳۰ به سبب داشتن مزایای متعدد از جمله قیمت پایین، موتور قدرتمند، باتری ارزان با قابلیت شارژ سریع، ردپای سبز و… بدون شک شانس موفقیت بالایی در بازار خواهد داشت.

 

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهی بنویسید