خانه اطلاعات عمومی بهترین خودروهای هاچبک خانوادگی در سال ۲۰۲۲

بهترین خودروهای هاچبک خانوادگی در سال ۲۰۲۲

توسط مدیر محتوا
۰ دیدگاه
هاچبک پژو ۳۰۸

مقدمه

سگمنت هاچبک خانوادگی معمولاً با سرعت کمتری نسبت به بخش‌های دیگر رشد کرده و ارتقا می‌یابد. بااین‌وجود، خودروهای متعلق به این بخش، از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و همیشه یکی از موارد جذاب و قابل‌بحث در صنعت خودروسازی جهان هستند. در بخش هاچبک خانوادگی، نام برندهای قدیمی و جدید به چشم می‌خورد که هر یک در تلاش هستند تا با معرفی محصولات به‌روز و مدرن، از دیگری پیشی بگیرند. در ضمن باتوجه‌به روند فعلی صنعت، خودروهای برقی نیز با قیمت مناسب به جمع خودروهای احتراقی و هیبریدی وارد شده‌اند. در ادامه با معرفی ۱۰ مورد از بهترین خودروهای هاچبک خانوادگی در سال ۲۰۲۲ همراه ما باشید.

هاچبک فولکس‌واگن  Golf

هاچبک گلف (Volkswagen Golf) یکی از محبوب‌ترین مدل‌های فولکس‌واگن و یکی از بهترین خودروهای هاچبک خانوادگی به‌حساب می‌آید که نسل هشتم آن به‌تازگی روانه بازار شده است. این خودرو علاوه بر طراحی بسیار جذاب و کابین راحت و جادار برای آسایش خانواده، از یک موتور قدرتمند نیز استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۳۱۵ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر می‌رسد. فولکس‌واگن گلف در طول سال‌ها شهرت خاصی به دست آورده و به هیچ تعریف اضافی نیاز ندارد.

هاچبک فورد Focus هاچبک فورد Focus 

هاچبک فورد فوکوس (Ford Focus hatchback)یکی از کاربردی‌ترین خودروهای مناسب برای خانواده است که فضای باز و جاداری را برای آسایش سرنشینان فراهم می‌آورد. از دیگر ویژگی‌های فوکوس می‌توان به سواری نرم و راحت و کاربرد فناوری‌های روز اشاره کرد. نسل چهارم فورد فوکوس با موتورهای دیزلی، بنزینی، هیبریدی و برقی عرضه شده است که با هر سلیقه‌ای سازگاری دارد. این خودرو ایمنی بالاتری نیز نسبت به مدل‌های قبلی داشته و گزینه‌ای عالی برای مسافرت‌های خانوادگی است.

هاچبک پژو ۳۰۸   

پژو ۳۰۸ نیز یکی از بهترین خودروهای هاچبک خانوادگی در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود که نقاط قوت آن را می‌توان در ظاهر زیبا و جذاب، کیفیت کابین و بهبود قابل‌ملاحظه سیستم اطلاعات سرگرمی اشاره کرد. این خودرو در نسخه‌های بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبرید عرضه شده است. نسخه بنزینی از موتور ۱.۲ لیتری پیورتک استفاده می‌کند که قادر به تولید ۱۳۰ اسب بخار قدرت است. پیشرانه به‌کاررفته در نسخه پلاگین هیبرید نیز شامل یک موتور ۱.۶ لیتری و یک موتوربرقی به همراه باتری ۱۲.۴ کیلووات ساعتی می‌شود که قدرت آن به ۱۸۰ یا ۲۲۵ اسب بخار می‌رسد.

هاچبک فولکس‌واگن ID3

هاچبک ID3 محصول تمام برقی فولکس‌واگن است که جایگاه ویژه‌ای بین خودروهای خانوادگی دارد. رعایت اصول اولیه، قیمت رقابتی، ظاهر مطلوب، آسایش سرنشینان و کارایی بالا، همگی جزو ویژگی‌های جدیدترین محصول شرکت آلمانی هستند. هاچبک ID3 فولکس‌واگن به تجهیزات استاندارد و فناوری‌های روز مجهز بوده و علی‌رغم وزن ۱۷۰۰ کیلوگرمی، سرعت و شتاب قابل‌توجهی دارد، چراکه به یک موتوربرقی ۲۰۲ اسب بخاری مجهز است.

 

هاچبک سیت Leon هاچبک سیت Leon 

سیت لئون یک هاچبک خانوادگی خوش‌نام و خوش‌چهره است که به طور خاص، نسل چهارم آن فناوری و تجربه سواری مشابه با فولکس‌واگن گلف را با قیمت پایین‌تر ارائه می‌دهد. این خودرو دارای یک‌کابین جادار با امکانات فراوان است که آسایش اعضای خانواده را در طول سفرهای کوتاه و طولانی فراهم می‌آورد. به‌عنوان یکی دیگر از مشخصه‌های این خودروی خانوادگی می‌توان به ظرفیت بار ۶۲۰ لیتری اشاره کرد. لئون در قوی‌ترین نسخه از پیشرانه ۱.۵ لیتری پلاگین هیبرید استفاده می‌کند که می‌تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند و تنها در عرض ۸.۷ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

هاچبک تویوتا Corolla

مدل جدید تویوتا کرولا نیز در لیست بهترین خودروهای هاچبک خانوادگی ۲۰۲۲ قرار می‌گیرد. این خودرو تنها با موتور هیبریدی عرضه شده، ولی یک‌سروگردن از مدل‌های قبلی بهتر، کارآمدتر و ایمن‌تر است و تجربه سواری عالی را به راننده و سرنشینان دیگر القا می‌کند. البته همانند سایر محصولات تویوتا، کرولا نیز سوخت بیشتری نسبت به رقبای دیگر مصرف می‌کند. دو پیشرانه هیبریدی برای این خودرو در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها شامل موتور ۱.۸ لیتری و دیگری شامل موتور ۲ لیتری می‌شود. قدرت پیشرانه اول به ۱۳۹ اسب بخار می‌رسد، حال‌آنکه موتور دوم می‌تواند ۱۹۵ اسب بخار قدرت تولید کند.

 

هاچبک آئودی A3 Sportback هاچبک آئودی A3 Sportback 

 

ظاهر دل‌فریب و جذاب، کیفیت عالی کابین و استفاده از فناوری‌های به‌روز و مدرن، آئودی A3 را به یکی از شیک‌ترین و بهترین خودروهای خانوادگی ۲۰۲۲ تبدیل کرده است. خودروی Audi A3 از سال ۱۹۹۶ تاکنون به‌عنوان رقیب اصلی فولکس‌واگن گلف به بازار عرضه شده و به‌واسطه ارتقا و بهبود در طول سال‌ها، به‌عنوان یکی از باکیفیت‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای مناسب برای خانواده شناخته می‌شود. به طور خاص نسخه Sportback این ماشین در چهار تریم Sport، S-Line، Edition 1 و Technik عرضه شده و امکان سفارش پیشرانه‌های ۱ لیتری باقدرت ۱۱۰ اسب بخار، ۱.۵ لیتری باقدرت ۱۵۰ اسب بخار و ۲ لیتری باقدرت ۱۸۹ اسب بخار برای آن‌ها وجود دارد.

هاچبک واکسول Astra 

واکسول آسترا با یک سابقه تقریباً چهل‌ساله، یکی از بهترین خودروهای هاچبک خانوادگی در سال ۲۰۲۲ به‌حساب می‌آید. نسل هشتم این ماشین ازراه‌رسیده تا رقیب اصلی گلف و فوکوس باشد. مزیت‌های اصلی آسترا را می‌توان در هندلینگ عالی، راحتی کابین، ظرافت در ساخت، صندوق‌عقب جادار، کاربرد فناوری‌های مدرن و به‌روز و طراحی هوشمندانه خلاصه کرد. علی‌رغم وجود خودروهای شاسی‌بلند پرطرف‌دار، آسترا به طور خاص توانسته نظر خانواده‌ها را به خود جلب کند. این ماشین به موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ مجهز است که قدرتی معادل ۱۳۰ اسب بخار را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

هاچبک بی ام و 1 Series -bmw-

بی ام و سری ۱ سال‌هاست که به‌عنوان یکی از رقبای اصلی خودروهای هاچبک خانوادگی ممتاز و لوکس شناخته می‌شود. این خودرو مخصوص رانندگانی است که در حین اهمیت به‌ظاهر و زرق‌وبرق، به فکر کاربردپذیری وسیله نقلیه هستند. کابین بزرگ با فضای باز برای آسایش سر، پا و شانه، سری ۱ را به یک خودروی خانوادگی عالی تبدیل می‌کند. هاچبک BMW 1 Series در دو نسخه بنزینی (118i) و دیزلی (116d) روانه بازار شده که نسخه اول به موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر با حداکثر ۱۳۶ اسب بخار مجهز است. شتاب صفر تا صد این خودرو در مدت‌زمان ۸.۹ ثانیه اتفاق می‌افتد.

اشکودا Octavia اشکودا Octavia

لیست بهترین خودروهای هاچبک خانوادگی در سال ۲۰۲۲ با ذکر نام اشکودا اوکتاویا (Skoda Octavia )تکمیل می‌شود. این خودرو دارای یک‌کابین بزرگ و جادار بوده و ظاهر جذاب، سیستم اطلاعات سرگرمی مدرن و کیفیت متریال به‌کاررفته در کابین آن به‌شدت توجه خریداران اوتاوااوکتاوا را به خود جلب می‌کند. سه پیشرانه متفاوت برای مدل جدید اوکتاویا عرضه شده است؛ موتور ۱ لیتری باقدرت ۱۱۰ اسب بخار، موتور ۱.۵ لیتری باقدرت ۱۵۰ اسب بخار و مدل ۲ لیتری باقدرت ۲۴۵ اسب بخار.

 

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهی بنویسید