خانه اطلاعات عمومی شرکت‌ها و خودروهای حاضر در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲

شرکت‌ها و خودروهای حاضر در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲

توسط مدیر محتوا
۰ دیدگاه

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد از تاریخ ۹ الی ۱۲ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های مشهد برگزار شد. خودروسازان و مونتاژکاران متعددی در این رویداد خودرویی بزرگ شرکت کرده و جدیدترین محصولات خود را به عرضه عموم درآوردند.

سایپا و ایران‌خودرو به همراه زیرمجموعه‌های خود و همین‌طور گروه‌های صنعتی کرمان موتور، بهمن موتور، ایلیا موتور، آرین پارس موتور، پادران موتور، کامل دیزل و… در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ حضور یافتند. عرضه خودروهای وارداتی در غرفه‌های مختلف خودروسازان و واردکنندگان عامل اصلی ازدحام بازدیدکنندگان تا ساعات پایانی برگزاری نمایشگاه بود.

انواع و اقسام خودروهای سواری، پیکاپ، کشنده، کامیون، مینی‌بوس، اتوبوس، ون و موتورسیکلت در غرفه‌های متعدد به‌نمایش‌درآمده و حاضرین می‌توانستند از نزدیک به مشاهده و بررسی آن‌ها بپردازند.

ایران‌خودرو به همراه ایران‌خودرو دیزل با انواع خودروهای سبک‌وسنگین راهی مشهد شدند. ایران‌خودرو در غرفه خود از نسخه‌های جدید ری را، تارا و دنا پلاس و رانا پلاس رونمایی کرد. دانگ‌فنگ شاین مکس نیز به‌عنوان وارداتی ایران‌خودرو توانست نظر بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب کند.

ایران‌خودرو دیزل نیز حضور پرقدرتی در نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد ۱۴۰۲ داشته و محصولات متنوعی را به عرضه درآورد. اتوبوس برقی درون‌شهری آتروس ۱۲ متری، پیکاپ فوتون اتوماتیک (۴×۴)، پیکاپ فوتون دیزلی (۴×۴)، کامیونت باری آرنا پلاس، کشنده آتامان، کشنده فوتون اتوماتیک H5 و ون وانا، سوغاتی‌های ایران‌خودرو دیزل برای مشهدی‌ها بودند.

سایپا و زامیاد نیز به‌عنوان رقبای ایکو، با دست پر، راهی مشهد شدند. در بخش سواری، سایپا با سهند، شاهین اتوماتیک، اطلس و همین‌طور خودروهای وارداتی زوتی DL5، M44 (سیتروئن C3-XR با نام ایرانی سیلک)، چانگان Uni-K، چانگان CS55 پلاس و چانگان CS35 پلاس پا به نمایشگاه گذاشت. امکان رانندگی شخصی با زوتی DL5 و چانگان CS35 ‌پلاس نیز فراهم بود.

سایپادیزل از کشنده KL465 دانگ‌فنگ رونمایی کرد. از طرف دیگر در غرفه زامیاد از خودروهای سنگین، کاری و مسافری متعددی رونمایی شد. کامیونت باراد در چهار مدل مختلف ۵.۵ تنی، ۶ تنی خواب‌دار، ۶ تنی بدون خواب و ۹.۵ تنی خواب‌دار، پیکاپ زاگرس دیزلی، پیکاپ کارون، وانت پادرا پلاس لانگ و اتوبوس ۱۲ متری شهری محصولاتی بودند که زامیاد به نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ به عرضه درآورد.

علاوه بر محصولات متنوع خودروسازان بخش دولتی، مونتاژکاران بخش خصوصی نیز با خودروهای جذاب و جدیدی در بزرگ‌ترین رویداد خودرویی تابستانه شرکت کردند.

کرمان موتور با کراس‌اوورهای KMC X5، جک S3 و جک S5 و همین‌طور KMC A5 وارد نمایشگاه شد. در بین این محصولات، کراس‌اوور A5 ماجرای جالبی دارد. این خودرو درگذشته با نام SWM G01F توسط شرکت سیف به مونتاژ و عرضه در بازار ایران درآمد. ولی به دلایل متعدد از جمله بدهکاری، امتیاز تولید این خودرو به شرکت کرمانی واگذار شد. بد نیست بدانید SWM یک برند چینی متعلق به برلیانس است و اصالت ایتالیایی دارد. برند ایتالیایی SVVM در زمینه تولید موتورسیکلت فعالیت داشت، ولی پس از خرید توسط برند چینی، به SWM تغییر نام داده و وارد عرصه خودروسازی شده است.

بهمن موتور، یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ بوده که با خودروهای جدید در غرفه خود از بازدیدکنندگان استقبال کرد. به طور خاص کراس‌اوور وارداتی بستیون T77 و پیکاپ جدید G9 توانستند موجب ازدحام در غرفه بهمن شوند. دیگ نیتی پرستیژ، فیدلیتی پرستیژ و سدان ریسپکت پرایم با رنگ آبی چشم‌نواز، دیگر محصولات این شرکت در نمایشگاه خودرو مشهد بودند. بستیون T77 محصول مشترک فاو چین و مزدای ژاپن بوده و تحت برند جدید BM Cars در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد.

آرین پارس موتور با دو نسخه جدید از کراس‌اوور پرطرف‌دار لاماری ایما به مشهد آمد. لاماری ایما X نسخه ارتقا یافته و فول آپشن مدل معمولی به‌حساب می‌آید که گیربکس آن، از قابلیت تعویض دنده تیپ ترونیک برخوردار است. گفته می‌شود باعرضه این خودرو، آرین پارس دیگر دلیلی برای ادامه ساخت ایمای معمولی ندارد. اما نسخه دیگر به نام لاماری ایما هیبریدی به سبب ظاهر متفاوت، توجه بیشتری را به خود جلب می‌کرد. این ماشین با مشخصه‌های اسپرت اگرچه حدود ۲۰ اسب بخار ضعیف‌تر از نسخه‌های دیگر است، ولی به‌عنوان یک مزیت، مصرف سوخت پایین‌تری داشته و در ازای ۱۰۰ کیلومتر جاده ترکیبی، تنها ۵.۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

ایلیا موتور دو محصول کاملاً جدید در غرفه خود داشت. شاسی‌بلند دایون Y7 با شاسی نردبانی و قابلیت آفرودی به‌عنوان نسخه پیشرفته‌تر دایون Y5 به مشهد آورده شد تا بازدیدکنندگان بتوانند از نزدیک این خودروی جذاب و جدید را بررسی کنند. نسخه فول آپشن وای ۷ به نام دایون Y7 پلاس علاوه بر امکانات بیشتر، به سفارش خریدار می‌تواند به تریم چوبی کابین مجهز شود. اما محصول دیگر ایلیا موتور که در نقش خودروی وارداتی این شرکت با رنگ نوک‌مدادی در غرفه خودنمایی می‌کرد، وی‌جی‌وی U75 Plus بود. این خودروی ۷ سرنشین جدید با موتور ۲ لیتری توربوشارژ و البته قیمت ۱.۷ میلیاردتومانی، به‌راحتی قادر است عرصه را بر سایر خودروهای خانوادگی موجود در بازار تنگ کند.

تاگا اچ نیز به‌عنوان نخستین خودروی وارداتی با پلاک ملی توسط پادران موتور به مشهد مقدس آمد. این خودروی آفرودی با نام اصلی کینگ لینگ TAGA H بر اساس پلتفرم ایسوزو D-Max ساخته شده و در دو مدل بنزینی استاندارد و لانگ در نمایشگاه حضور یافته است. پیکاپ وارداتی پادران موتور علاوه بر ظاهر جذاب، کابین مدرن و مجهزی داشته و می‌تواند رقیب سرسختی برای پیکاپ‌های موجود در بازار کشور باشد.

در بخش خودروهای سنگین، آرین دیزل با کشنده شک موتو X5000L، کمپرسی شک موتو X5000D و کامیونت‌های جک پا به بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد گذاشت. کمپرسی ۱۰ چرخ X5000D مخصوص مشاغل سنگین و سخت بوده و ظاهر تقریباً یکسانی با کشنده باری X5000L دارد. این دو ماشین به موتور آمریکایی کامینز مجهز بوده و گیربکس آن‌ها تولید FAST است. کامیونت‌های جک نیز با ظاهری شهری‌تر و کاربری بالابر و آتش‌نشانی در کنار کشنده و کمپرسی دیگر قرار داشتند.

گروه صنعتی ارس خودرو دیزل یا همان آمیکو، حضور جالب و چشمگیری در نمایشگاه مشهد پیدا کرد. این شرکت محصولات خود را در محیطی با دکوراسیون خلاقانه و درعین‌حال واقعی به نمایش گذاشت و توانست در جذب بازدیدکنندگان به بیشترین امتیاز ممکن دست پیدا کند. آمیکو از کامیون‌های سنگین ۲۶۳۱ و ۱۹۲۹ با کاربری‌های مختلف باری، کمپرسی، سیمان بر و… رونمایی کرد و  به طور خاص کامیون سیمان بر با رنگ‌آمیزی زنبوری، گل سرسبد غرفه آمیکو شناخته می‌شد.

کامل دیزل اگرچه یک شرکت نوپا به‌حساب می‌آید، ولی قدم‌های نخست خود را محکم برداشته است. این شرکت با کشنده قدرتمند P9 وارد مشهد شده که در بازار چین با نام هانوان P9 شناخته می‌شود. این ماشین متعلق به شرکت XCMG است که شهرت جهانی در تولید کامیون دارد. کامل P9 دارای تأییدیه ADR برای حمل کالاهای خطرناک بوده و در حال حاضر، قدرتمندترین کشنده در بازار ایران به‌حساب می‌آید. پیشرانه ۱۳ لیتری ۶ سیلندر ساخت شرکت چینی یوچای بوده و ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این کشنده تا ۴۴ هزار کیلوگرم را به‌راحتی حمل می‌کند.

نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ تنها میزبان خودروهای سبک‌وسنگین نبود. ایران دوچرخ و نیکران موتور نیز به‌عنوان تولیدکنندگان برتر موتورسیکلت در کشور راهی نمایشگاه شده و امکان بررسی نزدیک از محصولات خود را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دادند. همانند نمایشگاه شیراز، نیکران باعرضه کی وی K249R در کلاس ریس، کی وی K249N در کلاس نیکد و کی وی K249NR در کلاس اسکرمبلر  به‌خوبی توانست موجب ازدحام افراد در غرفه خود شود. البته استریت فایتر بنللی و اسکوترهای Vieste و Panarea125 نیز در ایجاد این ازدحام سهیم بودند.

 

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهی بنویسید