خانه اطلاعات عمومی لیست بهترین خودروهای ژاپنی

لیست بهترین خودروهای ژاپنی

توسط مدیر محتوا
۰ دیدگاه
Nissan-Z-

ژاپن سابقه درخشانی در تولید خودرو داشته و برخی مدل‌های آن حتی موجب تحول در صنعت خودروسازی جهان شده است. از میاتای کوچک مزدا گرفته تا سری GT-R بزرگ نیسان، ژاپنی‌ها جزو بهترین خودروسازان دنیا به‌حساب می‌آیند. ژاپنی‌ها سهم قابل‌توجهی در بازار خودرو داشته و با ارائه برنامه تعمیر و نگهداری منظم و گارانتی‌های معقولانه، اعتماد و اطمینان مشتریان را به خود جلب کرده‌اند. در این مقاله با معرفی لیست بهترین خودروهای ژاپنی همراه ما باشید.

خودرو مزدا MX-5 MiataMazda MX-5 Miata

مزدا MX5 ‌ میاتا فلسفه خودروهای اسپرت را به بهترین نحو  به تصویر می‌کشد؛ جثه کوچک، موتور قدرتمند در قسمت جلو، دو صندلی در قسمت وسط و انتقال نیرو به چهارچرخ. خودرو MX-5 در سال ۱۹۸۹ تولید شد و سگمنت خودروهای اسپرت کوچک را احیا کرد. این خودرو هنوز هم محبوب‌ترین مدل در کلاس خود بوده و یکی از اندک ماشین‌های ماندگار در بازار فعلی است. ام‌ایکس‌فایو تا ابد یک انتخاب درخشان خواهد بود و بدون شک در لیست بهترین خودروهای ژاپنی قرار می‌گیرد.

خودرو هوندا Civiccivic

سیویک باهدف جانشینی خودروی مردمی تویوتا، یعنی کرولا پا به میدان رقابت گذاشت و هر یازده نسل آن به موفقیت قابل‌توجهی دست پیدا کرده‌اند. از نسل ششم به بعد، سیویک در نسخه اسپرت Type R نیز عرضه شده که طرف‌داران بسیاری در داخل و خارج کشور دارد. سیویک تجربه سواری عالی را در اختیار راننده قرار می‌دهد و طبق ادعای هوندا، از زمان معرفی سیستم V-TEC تاکنون هیچ شکایتی مبنی بر خرابی موتور گزارش نشده است. مدل فعلی هوندا سیویک با فراهم‌آوردن حداکثر آسایش برای سرنشینان و حداقل صدای موتور، بهترین مدل از بین نسل‌های مختلف سیویک به‌حساب می‌آید.

خودرو نیسان سری Z

خودروهای نیسان سری Z سابقه طولانی در بازار داشته و جزو بهترین محصولات نیسان به‌حساب می‌آیند. مدل‌های مختلف این سری اصالت خود را حفظ کرده و عرضه تریم NISMO برای برخی مدل‌های ممتاز، حرفی برای گفتن به‌جای نمی‌گذارد. محصول جدید نیسان زد به نام 400Z نیز از این اصالت برخوردار بوده و مشخصات ظاهری آن بیننده را به یاد مدل‌های 240Z، 300ZX، 350Z و 370Z می‌اندازد. خودروهای سری Z به دلیل کیفیت بالای ساخت و هندلینگ عالی، جزو پرفروش‌ترین‌های نیسان بوده و در دسته بهترین خودروهای ژاپنی قرار می‌گیرند.

خودرو سوبارو Imprezaimperza

سوبارو ایمپرزا یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مدل‌های ژاپنی روی کره زمین است که در طول عمر خود، هرگز جامه مسابقات قهرمانی را از تن درنیاورده و در واقع بدنه آبی‌رنگ و رینگ‌های طلایی، نماد ایمپرزا به‌حساب می‌آیند. البته اندازه موتور و فناوری‌های به‌کاررفته در این خودرو باگذشت زمان ارتقا یافته‌اند، اما مشخصات اصلی مثل داشتن چهاردرب، موتور توربوی مسطح چهارسیلندر  و سیستم رانندگی AWD در تمام نسخه‌های کوپه، هاچبک و سدان این ماشین حفظ شده‌اند.

خودرو میتسوبیشی Lancer

lancer

میتسوبیشی لنسر همانند سوبارو ایمپرزا طرف‌داران و هواداران بسیاری دارد، هرچند که خط تولید آن در سال ۲۰۱۱ متوقف شده است. لنسر نیز از موتور توربوی خطی ۴ سیلندر مسطح مشابه با ایمپرزا استفاده می‌کند. در حقیقت رقابت بین لنسر و ایمپرزا چه در میدان مسابقه و چه در سگمنت تجاری، یکی از جذاب‌ترین مجادله‌های خودرویی به شمار می‌آید. طبق گزارش‌های جسته‌وگریخته، لنسر در قالب یک کراس‌اوور یا شاسی‌بلند برقی مجدداً وارد بازار می‌شود.

 

خودرو هوندا NSX

HONDA-NSX

از دیگر موارد شایان‌ذکر در لیست بهترین خودروهای ژاپنی می‌توان به هوندا NSX اشاره کرد که توانست تحولی در صنعت خودروسازی کشور ایجاد کند. مدل اصلی NSX یک خودروی اسپرت موتور وسط بود که علی‌رغم قیمت پایین، توانست با غول‌های مسابقه‌ای همچون ماشین‌های فراری رقابت کند. در دهه ۹۰ خودروی  NSX ‌ تغییر چهره پیدا کرد و سپس کمرنگ و ناپدید شد. اوایل سال ۲۰۱۰ بود که این خودرو مجدداً  در قالب یک سوپرکار با موتور ۶ سیلندر از نوع توئین توربوشارژ و سیستم‌های هیبریدی بازگشت. هوندا NSX جدید عملکردی عالی از خود به نمایش گذاشت، هرچند به موفقیت و شهرت مدل اصلی نرسید.

خودرو مزدا RX-7

mazrx7

مزدا RX-7 خودرویی است که تقریباً تمام علاقه‌مندان و عاشقان دنیای اتومبیل‌رانی با آن آشنایی دارند، چراکه این خودرو از یکی از نمادین‌ترین موتورهای ژاپنی استفاده می‌کند. مزدا RX-7 به پیشرانه دورانی ۱.۳ لیتری توئین توربوشارژ وانکل RENESIS مجهز بوده که ریشه آلمانی دارد و در قوی‌ترین نسخه می‌تواند ۲۶۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این مدل مزدا یک انتخاب محبوب برای سفارشی‌سازی به‌حساب می‌آید و در لیست بهترین خودروهای ژاپنی خودنمایی می‌کند.

 

 

خودرو نیسان GT-R

Nissan GT-R

سری Z نیسان خودروهای عالی هستند، ولی به‌پای مدل‌های GT-R نمی‌رسند. نخستین مدل GT-R در دهه ۷۰ میلادی تولید شد، ولی نام GT-R حدوداً اواخر سال ۸۰ بر سر زبان‌ها افتاد. سپس R32 Skyline GT-R معرفی شد که به پیشرانه ۲.۶ لیتری توئین توربوی RB26DETT مجهز بود که قدرت موتور را به هر چهارچرخ منتقل می‌کرد. این موتور در مدل R34 Skyline GT-R نیز مورداستفاده قرار گرفت. در سال ۲۰۰۵، نیسان GT-R بار دیگر به‌عنوان یک مدل مستقل روانه بازار شد که علاوه بر موتور ۳.۸ لیتری توئین توربوی ۶ سیلندر به بهترین سیستم لانچ کنترل (کنترل شروع) آن زمان مجهز بود.

خودرو تویوتا Supra

Toyota Supra

تویوتا سوپرا از نظر محبوبیت هم‌رده با نیسان اسکای لاین GT-R است و به طور مشابه از موتور قدرتمندی استفاده می‌کند. سوپرا به پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی توئین توربو مجهز بوده که به طور خاص برای افزایش قدرت طراحی شده است. موتور سوپرا بدون هیچ مشکلی می‌تواند ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. نام سوپرا باگذشت زمان کم‌رنگ شد، ولی این خودرو مجدداً در سال ۲۰۲۰ در قالب یک خودروی اسپرت مشترک با BMW پا به میدان گذاشت. سوپرا بدون شک یکی از بهترین خودروهای ژاپنی در کل دوران به‌حساب می‌آید.

 

خودرو لکسوس LFA

Lexus LFA

لکسوس LFA بدون چون‌وچرا بهترین خودروی ژاپنی به‌حساب می‌آید که ماجرای تولید آن بسیار جالب است. مهندسین لکسوس ابتدا ماشین را ساخته و سپس به این توافق رسیدند که فیبر کربن گزینه بهتری برای تولید است. به همین خاطر کار تولید خودرو را از صفر شروع کردند. در نتیجه این تغییر رویه، لکسوس به‌ازای فروش هر LFA حتی با قیمت ۳۶۵ هزار دلار، بازهم متحمل ضرر مالی شد. بااین‌وجود، LFA هنوز هم یک خودروی بی‌نظیر و بی‌همتا در صنعت خودروسازی ژاپن به‌حساب می‌آید.

 

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهی بنویسید