خانه اطلاعات عمومی رونمایی از دو محصول KMC X5 و KMC A5 کرمان موتور در نمایشگاه خودرو مشهد

رونمایی از دو محصول KMC X5 و KMC A5 کرمان موتور در نمایشگاه خودرو مشهد

توسط مدیر محتوا
۰ دیدگاه
X5

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد در حالی به پایان رسید که شرکت کرمان موتور دو محصول جدید خود را در این نمایشگاه معرفی و در معرض تماشا قرارداد. خودروی  KMC X5 از برند سی هول و KMC A5 از برند همکار جدیدی به سبد محصولات این شرکت اضافه شده است.

KMC A5

خودرو اسپرت KMC A5  دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر می‌باشد که ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس این خودرو نسبت به نسخه قبلی آن تغییر کرده و جعبه‌دنده شش‌سرعته جای خود را به یک گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه داده است.

ترمزهای خودرو KMC A5  در جلو و عقب از نوع دیسکی هستند و سیستم تعلیق آن در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب میله پیچشی است. رینگ‌های خودرو نیز از نوع ۱۸ اینچی آلیاژی می‌باشد.

خودرو A5 دارای ۴۶۷۰ میلی‌متر طول، ۱۸۵۵ میلی‌متر عرض، ۱۷۴۰ میلی‌متر ارتفاع و ۲۷۵۰ میلی‌متر فاصله محوری است. وزن خالص این خودرو ۱۵۵۰ کیلوگرم و وزن ناخالص آن ۱۹۲۵ کیلوگرم است.

امکانات رفاهی و ایمنی KMC A5

 خودرو KMC A5  دارای ‌شش کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده‌ای)، سیستم ترمز ABS+EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل کشش، ترمز پارک برقی EPB ، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، سانروف پانوراما به همراه پرده برقی، سیستم تهویه‌مطبوع الکتریکی، گرمکن و سردکن صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت، آینه‌های جانبی تاشونده اتوماتیک همراه با گرمکن، چراغ‌های جلو LED، سنسور نور روز، سنسور باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر ۱۰ اینچی به همراه بلوتوث و USB و… مجهز است.

A5

زمان رونمایی از  KMC X5

KMC X5  فیس لیفت کامل از محصول محبوب جک S5 محسوب می‌شود.  این خودرو نخستین‌بار در نمایشگاه خودرو پکن سال ۲۰۲۲ رونمایی شد.

KMC X5 با همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهارسیلندر TGDI (توربوشارژ تزریق مستقیم سوختی) عرضه می‌شود که هم‌اکنون جک S5  و کی‌ام‌سی  K7 نیز به آن مجهز هستند. این موتور در X5  کمی قوی‌تر است و ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی موتور هم توسط همان گیربکس شش‌سرعته دوکلاچه انجام می‌شود.

طراحی بدنه و کابین

کی‌ام‌سی X5 یک فیس لیفت کامل از جک S5 است که چهره قبلی این خودرو را به‌ویژه در قسمت جلو و کابین به‌کلی تغییر داده است. در دماغه خودرو شاهد یک جلوپنجره بسیار بزرگ با چراغ‌های T شکل هستیم که نمایی مدرن و تهاجمی به قسمت جلو X5 داده است.

چراغ‌های عقب نیز طراحی به‌هم‌پیوسته دارند و سپر عقب نیز به نحوی بازطراحی شده که جای پلاک از روی دربِ صندوق به‌ روی سپر عقب نقل‌مکان کرده است.

لازم به ذکر است در این فیس لیفت، ابعاد خودرو نیز تا حدودی دستخوش تغییر شده و طول خودرو با ۹۵ میلی‌متر افزایش به ۴,۵۰۵ میلی‌متر و عرض آن با ۵۰ میلی‌متر افزایش به ۱,۸۵۰ میلی‌متر رسیده است. اما جایی که برخلاف نمای جانبی و عقب، تغییرات این خودرو به اوج خود می‌رسد، کابین و داشبورد آن است؛ در این قسمت شاهد یک نمایشگر لمسی بزرگ ۱۲.۸ اینچی در بالای داشبورد، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی، غربیلک فرمان چهارپره، کنسول مرکزی جدید با شیفتر الکترونیکی گیربکس و طرح افقی داشبورد هستیم که فضای بسیار مدرن‌تری را ایجاد کرده‌ است.

امکانات رفاهی و ایمنی KMC X5

X5  کرمان موتور دارای امکانات و تجهیزاتی همچون نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی اطلاعات و سرگرمی، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، سنسور دنده‌عقب و سیستم پایش باد تایرها، سانروف پانورامیک، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی با ۱۱ بلندگو، شش ایربگ، کروز کنترل، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری، سیستم پایش نقاط کور، تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سنسور نور و باران، درِ صندوق برقی با سنسور پایی، نورپردازی داخلی و… است.

 

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهی بنویسید